ARG IDAG

Är så arg så jag bara måste få skriva av mig! sällan skriver jag ner känslor och sånt här som inte berör mig men nu när jag också blev inblandad i denna incident utan att själv välja det så tänker jag göra det.

Jag kom in i bussen ganska sent så jag hamnade utan sittplats och stående ganska långt fram, plötsligt stod högstadiets rektor där framme och berättade att flera bänkar hade blivit eldade på(med tändare) , det har hänt en gång förr och då kom han också och berättade om det. Att de som är ansvariga då inte tog till sig det första gången förvånar mig mest, och vad ser de för vits i det? det skulle vara livsfarligt om bussen skulle börja brinna! allt detta sa också rektorn, plus lite mera. 
När han satte ifrån sig mikrofonen och skulle gå därifrån tänkte man ju att det var bra att han hade sagt detta, att de skyldiga skulle ta åt sig, men då börjar de dit längst bak(som troligtvis är de skyldiga också) att hurra och busvissla(!)  Varpå rektorn igen får ta i mikrofonen och upprepa det han sagt,och man ser tydligt att han bara kokar, precis som jag.

Jag blev mest upprörd över deras beteende, att först elda på bänkarna? vem gör det lixom!? att sen ha så lite respekt så man skrattar åt den som försökar tala vett i dom! så respektlöst
ibland skäms jag så sjukt mycket över att vara ytteressebo..

Hur fasen är dagens ungdomar/tonåringar uppfostrade? har de inget vett alls? 






7 kommentarer:

  1. men alltså, de skyldiga borde hamna att betala för detta , hoppas att det inte var lessare inblandad ,troligtvis. Skärp er ungdomar önskar en lessare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa precis! tror dock inte att det med ersättning och sånt är det viktigaste i detta fall, utan mera säkerheten, att försöka få dom att förstå hur farligt det är om det verkligen börjar brinna..men för bussbolaget är det säkert en större grej. Sen detdär med lessare, man ska nu inte dra alla över en kam och skylla direkt på dom men trots allt är ca 80% i bussen laestadianer.

      Radera
  2. Fy vad respektlöst! Helt sjukt alltså. Sånde gör ejn så otrolit arg.
    Å att göra na tude ens, va tänker de me? Hemska saker....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! var så arg så arg så arg på tujte..

      Radera
  3. det är klart att det är säkerheten i första hand men böter svider också om man int har egna pengar och mamma och pappa hamnar i kläm. Man får fråga sig , hur är det i dessa tider, säger samvetet alls till. Det har gått alltför långt. Vad händer här näst. Det börjar kallas självmordsbombare, det kunde ha rensat hela bussen ,fy va hemskt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåjoo sant.Och ja, man får ju fundera..

      Radera
  4. Well spöken!!!Amen sista!!!

    SvaraRadera