STUDIEKORT

Beställde för någon vecka sedan efter ett studiekort från FSS(Finlands Svenska Skolungdomsförbund), och idag fick jag det på posten. Gjorde det mest för att franskaläraren bad oss att fixa inför Frankrikeresan, så att vi skulle få billigare tågbiljetter, men nu när jag fick det inser jag ju att jag verkligen kommer ha nytta av det. Man kan få billigare på hur många ställen som helst! bra att ha om man är en fattig studerande som jag :)! Dessutom fick jag en mycket behändig kalender på köpet.
Detta kort kostar 15 € och är i bruk tills nästa läsår, då är det bara att sända efter ett nytt klistermärke som man klistrar dit på kortet och kan börja använda det igen, mycket behändigt må jag säga, haha. Betalar man ynka 3 € extra så får man också på baksidan av studiekortet ett Europan Youth Card som går att använda överallt runtom i Europa, bra att ha om man tänker resa mycket.
Det här ska då föreställa dagens tips, eller nått ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar