WEDNESDAY

Ibland behöver man en sovmorgon mitt i veckan , för att orka tills helgen. Därför känns det extra bra för  mig att börja 11:10 varje onsdag! hur skönt som helst. Så idag kom jag sent tilll skolan, käkade och hade tre lektioner.

På modersmål hade jag tillsammans med tre klasskompisar ett boksamtal inför resten av klassen. Vi skulle alltså prata om våra böcker som vi hade läst, i ca 45 minuter, på standardsvenska.Jag gillar ju annars inte att prata inför klassen,eller ha allas ögon på mig,men det gick nog helt bra. Hade ju läst en bra bok så vad skullle det inte finnas att prata om då :D 




Jag hade läst 'Kvinnan i rummet' av danske författaren Jussi Adler-Olsen. Den var riktigt spännande och bra, som jag hade förväntat.Är ju helt begaistrad i danska/norska filmer eller serier så blev glad när jag såg att sen hade blivit filmatiserad.Så den är ett måste att se! verkade vara riktigt bra för den hade spridit sig till många andra stora länder.

Annars tänkte jag tipsa om bloggen  http://justdu.nu  , som är en bra blogg enligt moi. Den tar upp vardagliga problem i dagsläget, främst ungdomars. Dessutom kan man vinna ett 100€ presentkort till valfri affär.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar