MINA 3 ÅR I PG


Att välja PG var nog det bästa alternativet jag kunde göra när det blev så dags i nian. Även fast jag var osäker och rädd till först, att börja utan någon av bästa kompisarna med mig i en helt främmande skola var nog inget jag ville göra.På den tiden var jag så ihopklistrad med A,J och J så jag var faktiskt riktigt nervös över hur allt skulle bli. Men hösten kom och jag råkade hamna i bästa klassen och det tog inte länge förrän man var inne i rutinerna.
Ettan var ganska intensiv och jag satsade nog jättemycket på skolan, hade nästan bara full perioder.För övrigt bestod ettan av bl.a Stafettkarnevalen, övernattning I Kalajoki och tyska utbyte. Utbytet är nog ett minne för livet, en av de bästa resorna jag har gjort ever.

ETTAN ⬇️



















Tvåan kom och den var lite lugnare sådär pluggmässigt men kurserna krävde allt mer av en och vitsorden började sjunka en aning för min del.Dock var det skönt att man hade de flesta obligatoriska kurserna över och man fick välja själv lite mera.Det var i tvåan jag valde att fokusera på språk och samhällslära. I tvåan började jag umgås allt mer och mer med Elina och det var även här som vår skola gjorde ett utbyte med en fransk skola i Nîmes.Det var två härliga veckor och vår lilla grupp kom varandra nära, också ett minne för livet.
TVÅAN ⬇️

















Trean hade jag inte så många bilder ifrån men sista året har verkligen flugit iväg! Höjdpunkterna var penkkis,julfesten, studiebesöken till Helsingfors och Vasa och de sista veckorna bara med allt planerande inför sista skoldagen.Ett härligt gäng är ABI-15!
TREAN ⬇️











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar