HELGEN

Gokväll! Här har jag nyss kommit fram till Vasa och är redo för en ny skolvecka. En skolvecka kvar och sen har jag plötsligt höstlov mittiallt. Höstlov är något som jag förr alltid gått och väntat på, men nu känner jag att jag inte alls skulle ha något emot att gå i skolan nästa vecka heller. Missförstå mig inte, jag har nog gärna ledigt men jag skulle klara mig helt bra utan lov nu känner jag. Det är väl bra att det känns så, I guess :) Det betyder ju bara att man trivs i skolan och med studierna.

Idag kändes det inte lika vemodigt att fara tillbaka hit för Nicklas kommer hem redan på torsdag denna vecka! Det handlar ju bara om några timmar extra som vi får vara tillsammans men domdär få timmarna är ganska mycket. Har varit så roligt att ha hem honom ihelg när han satt inne förra helgen, vi har njutit massor. Dock förstörde ju stormen Valio lite också. Tåget blev försenat med några timmar så på fredag hann vi inte göra något alls.


Min fredagkväll var ganska bra (fast jag mest väntade på ett tåg som aldrig kom och jag fick gå och sova istället). Fick kaffebesök av mina girls och sen hälsade jag på fammo&faffa. Annars var jag mest hemma och fjantade mig med syrrorna.


Jag hade sån vandring-lust i helg så jag skulle ha velat iväg ut i skogen på lördagsmorgon. Men krigaren som gått sin del redan under veckans lopp var inte lika taggad. En lite promenad i skogen hann vi med i alla fall.



På lördagskvällen firade vi lillebror Frej vid villan. Spelade spel och umgicks bara, grattis till han. Brodern som jag skrattar ihjäl mig åt för det mesta men alltför ofta också bränner nerverna på. Typisk 16-åring haha. Vi for även till mommos och hälsa på med småtjejerna och Elaine, dom var som vanligt glada att vi kom på besök. Sen på sejno satt vi vid N's sent och bara umgicks med folket där, riktigt bra kväll! 


Alltså Noomi, gullet som längtar minst lika mycket som jag varje vecka på att N ska komma hem. Här vägrade hon äta mat ifall hon inte fick sitta bredvid Nicken. Hon ser allt kär ut haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar