SÖNDAG OCH MÅNDAG

Avslutade helgen med att spendera de sista timmarna med älskling som faktiskt blev frisk sist och slutligen, och så lite friends & brgrs på det med Noomi och Elaine.


Idag har jag haft skola från 8-16. Veckans tyngsta dag men det kändes faktiskt inte alls jobbigt idag. Kan också meddela att IT-tenten med excel gick över förväntan, supernöjd!
Annars hade vi sista lektionen på finska en "TANDEM-träff" som vi så fint kallar det. Vi for över till VAMK här på andra sidan gatan(alltså finska yrkeshögskolan). Där hade vi en lektion tillsammans med en ingenjörsklass som har valt svenska som tillval. Vi fick ett eget par som man ska umgås med några gånger fram tills jul. Så jag pratar finska hela tiden och han pratar svenska, superbra initiativ tycker jag! Även fast jag blev befriad från finska valde jag att delta i detta för det är verkligen ett bra sätt att komma igång med muntliga finskan.
Efter skolan hann jag inte med mycket annat före volleyn än att handla lite och vara på stand med samborna en stund. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar