EN INTENSIV DAG

Tisdagar har för vana att alltid bli väldigt lång och full med program! Idag hade jag skola från 8-2, (skrev bl.a. redovisningstent som gick helt okej) hade sedan håltimme från 2-4 så då for jag hem och städade och handlade, efter det var det dags att pallra sig iväg till skolan igen för finska lektion. Kom hem runt klockan sex och då blev det lite träning, ja förresten det har jag ju inte nämnt. I år tänkte jag försöka vara lite aktivare i december och deltar således i en träningskalender som finns på facebook.

Lucka 1 innehöll:
  • 15 minuter uppvärmning (jag sprang upp och ner i trapphuset, gah vad tungt)
  • 20 armhävningar
  • 30 squats
  • 1m plankan
Och repetera detta fyra gånger. Jag som hör till den latare sorten tyckte detta var skit tungt och jag funderade nog ett tag där vad jag hade gett mig in i. Men jag ser det också som en utmaning. Dock klarade jag bara två repetitioner hehe (a) men nu kan det bara bli bättre! 

Ofta blir det i och med att jag slutar klockan sex att jag skippar tisdagssamling, orkar helt enkel inte. Men nu ikväll skulle vi samlas vid Lutski och det ligger ju i princip i huset bredvid oss så denna gång orkade jag pallra mig dit. Helt bra var det där och en bra avslutning på denna evighetslånga dag fick jag! Nu blir det natt för min del, gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar