TISDAG

Idag har den stora dagen D varit, dags att presentera vår företagsidé för alla studeranden, lärare och andra inblandade. Vet inte hur noggrant jag har berättar om det men i alla fall har vi under hela höstterminens gång arbetat med ett projekt tillsammans med estenomerna. Vi  blev alltså indelade i grupper och fick en tillgänglig lokal mitt i centrum som vi skulle planera en affärsidé för. Vi har i princip startat ett företag med all dess uppgifter som hör till, förstås på låtsas med det har varit massor med jobb med projektet. nu har vi nått slutet på det och det kändes så otroligt skönt att få det presenterat och att kunna lägga det bakom sig. Är stolt över min grupp och vår skoaffär Choes! Det var också en kar från Vasa Affärscentrum och hörde på våra presentationer så senare i något skede ska väl bästa idén väljas ut.

Efter presentationerna for Linda, jag, Emma och Victoria till estenomernas 'frisörsalong' på gratis hårvård. Man tackar inte nej till det ;) Tackar duktiga Celine (som jag dessutom jobbat med i projektet) som tog hand om mitt hår. Det som hon gjorde var att hon tvättade håret (aaah sååå skönt, skulle kunna somna varje gång), sen lag hon hårinpackning som gjorde att håret blev mjukt och lent. Inpackningen skulle hålla i fyra veckor, superbra för det blev verkligen mjukt och skönt så det klagar man ju inte på om det håller en stund. Till sist lockade hon håret åt mig och stylade det lite. Vardagslyx!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar