TACKSAM ❤️

Hejsan! I skrivande stund är jag hemma i Esse, super skönt att få fara hem en dag tidigare. Vi pysslade lite med schemat så att vi blev helt lediga idag.
Nicklas var till Vasa igår och hälsade på mig. Var jätteskönt att ha honom där, som alltid. Jag tog min cheat-day igår (sötstrejkar annars men en gång per vecka unnar jag mig något) så vi for och blanda godis och bara myste. Han var dock jättetrött efter att ha jobbat dubbelskift dagen före och det slutade inte bra när han körde hem i det tillståndet. Han hamnade i diket och bilen blev till skrot, gubben inuti hade dock änglavakt tusen gånger om med inte en skråma alls. Tackar gud för det! Skulle ha kunnat gå så mycket värre..
Alltid när det händer något såntdär så börjar man se livet ur ett lite annat perspektiv, man känner sig tacksam och värderar varje stund man har med en människa. Tycker dock att det skulle behöva höra till vardagen, att man tar vara på tiden man tillbringar med sina nära och kära och inte tar allt för givet bara. Det blir lätt så i den hektiska värld vi lever i nu. Det får bli en ändring på det! Och med det säger jag tack och godnatt.


2 kommentarer:

  1. va skönt att han inte skadade sig. Ja du det var ord som faktist har betydelse,vi stressar på bara och först när nånting hemskt händer då ryser vi till och tänker på hur illa det kunnat gå.Livet är skört

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Bilen stannade ca tio centimenter ifrån en elstolpe så det hade kunnat gå riktigt illa..joo det är så, tråkigt att det ska behöva gå så långt förrän man börjar värdera allt lite mera.

      Radera