6 JUNI

Hejsan! Det börjar bli en stund sen sist.. 9 veckors bloggpaus, det är rekord tror jag! Men så kan det gå haha


Det blev för mycket där en tid. Jag hade tillsammans med två klasskompisar gjort ett grupparbete som vi blev underkända i, typ två dag före vi fick sommarlov.
Uppgiften var att vi skulle göra ett analysarbete om hur vi skulle rädda finlands ekonomi och visa med hjälp av siffror och tabeller hur vårt förslag skulle vara den bästa lösningen. Jag vet inte hur många kvällar/dagar vi satt med dendär uppgiften och sen få höra att man blivit underkänd blev som en släng på käften. Ni vet om man har väldigt höga krav på sig och det finns bara toppbetyg i ens värld, då tar man det ganska hårt att få underkänd. 

Att dessutom få höra det några dagar före sommarlov efter två intensiva veckor med de sista tenterna och man trodde man kunde pusta ut gjorde det hela värre. Men livet bär på motgångar och man måste väl försöka bli bättre på att ta dom bara. 

Vi samlade nya krafter, böt ämne, spenderade kvällar vid abc, klagade, jobbade, klagade, klagade lite till, sände in vårt analysarbete och fick toppbetyg - en femma! Såå till slut blev det ju bra och vi lärde oss massor under det andra arbetets gång.

Så i samband med detta och två intensiva tent-veckor försvann helt min blogglust, eller jag hade ju förstås inte tid heller men aja. På det lämnade det, det var svårt att få början igen. Nu är jag taggad att börja igen, hallå jag har ju massor att skriva om nu efter nio icke-blogg veckor!?!?hehe. Såå, nu kör vi igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar