LADDAT BATTERIERNA

Hejsan! Man skulle kunna tro att jag inte bara har sommarlov från skolan utan också från bloggen för det är verkligen sjukt dålig uppdatering..men vet ni vad, jag hinner inte. Jag har två jobb och dessutom går jag en sommarkurs i personbeskattning så det lämnar inte så mycket fritid av och när jag väl har lite ledigt ligger jag helst på stranden eller umgås med vänner och familj. Såå, det blir säkert bättre till hösten :)



Tänkte i alla fall slänga in ett inlägg nu när vi kör hem från Tammerfors och har ett par timmar i bilen framför oss. Denna helg tog vi oss ledigt, både Nicken och jag. Vi drog iväg till Tammerfors av alla ställen. Enda kriteriet när vi valde ställe var att det skulle finnas ett nöjesfält nära och till Helsingfors ville vi inte riktigt så då blev det tampere! Ångrar inte en sekund heller att det blev det för vi har haft det såå bra, och viktigast är ju trots allt att man slipper iväg och vädra huvudet lite och vila upp sig. Hotellet var riktigt bra också, vi bodde på femtonde våningen så vi hade väldigt fin utsikt.


Staden var verkligen fin och visade sig från sin bästa sida med sol och värme. Vad har vi gjort då? Besökt särkänniemi förstås. Dock var vi inte de enda som hade planerat in det den dagen så det blev en del köandet och med den värmen den dagen orkade inte mitt tålamod så länge haha. Men vi for igenom de flesta åkattraktionerna, både de vi provat förr och helt nya som skrämde livet ur mig, men skitkul var det verkligen. Upp i näsinneula for vi också.


Efter särkänniemi for vi med bilen upp till pyynikki utsiktstorn och besökte kaféet som ligger där. Åt deras berömda munkar som var lika goda som det ryktats. Sedan blev det ett dopp i vattnet vid en strand som låg där nere. Allså det var så härligt! För att bekanta oss närmare med staden hyrde vi också cyklar från hotellet och for på utflykt, förstås besökte vi också friends and brgrs.


Sen har vi shoppat ganska mycket. Det blev en vända till Ideapark och jestas vad mycket affärer det fanns där. Jag hade inte tänkt shoppa något men det blev nog ändrade planer angående det. Som vanligt alltså..nåja nu är vi på väg hem och jag är mer än nöjd med helgen 😃 en bra resa med älskling 💗




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar