ENGAGEMENT

En dag jag kommer minnas för alltid. När han gick ner på knä. Så lycklig och tacksam 💗

Vi hade nog pratat en tid om att snart förlova oss men det hände ju aldrig så jag hade nog nästan tappat hoppet, hade nästan glömt bort allt om vad som heter förlovning. Så jag blev nog rätt så överraskad! 

Nicklas hade försökt få med mig ut och äta för att då på samma gång fria, men eftersom jag dan före hade varit ut och äta med en kompis hade jag ingen lust. Ville istället på tortillakväll med H&J och fattade inte alls varför han blev så sur när jag föreslog det.Nu efteråt förstår jag hehe

Sen dagen därpå (i lördags alltså) försökte han pånytt, men då ville jag hellre vara på us så han fick nog tjata en stund tills jag gick med på att snabbt fara via mäccen eller friends, det tar ju ändå så snabbt så vi skulle hinna tillbaka tills programmet började klockan 23.

Väl framme i stan kör han rakt igenom(!?) och när jag frågade varför sa han att han skulle till fäboda. Efter att jag informerat om att fäboda restaurangen faktiskt har stängt för ikväll så skulle han plötsligt till pavis. Det var då jag började misstänka något, viftade dock bort det för jag hade sagt bara två dagar innan att vi inte alls behöver stressa med att förlova oss (stackarn hade ju ringen i bilen vid det laget).

Stressad över att han började ändra planerna och över att det skulle ta alltför länge vid Pavis bad jag honom vända om och fara till friends som avtalat. Han skulle dock köra runt gamla hamn först menade han. Det var först när han började kommentera om hur fint det var ute (mulet och grått) som jag märkte hur nervös han var och verkligen fattade att han kommer fria till mig. Väl framme vid stranden skulle han mittiallt ut och röka bara sådär, plötsligt hade han börjat röka haha. Det var så tydligt så jag hängde bara med när han frågade ifall jag följer med. Och fast jag visste vad som skulle ske var det ända så otroligt fint när han sa några ord och for ner på knä 💗 Vi skrattade länge efteråt åt hur omöjligt det hade varit för honom att planera hela frieriet, det är inte så enkelt med mig som flickvän kunde vi konstatera haha.

Att jag nu är förlovad och börjar gå i bröllopstankar känns väldigt overkligt och lite skrämmande men vi tar en dag i taget och ser var det blir till.



4 kommentarer:

  1. Ni är så fina, är så otroligt glad för er skull! Stort grattis!

    SvaraRadera
  2. Så kul ti läsa. påmind så myki om tå vi förlova oss. Märks att di e brödre ;)/anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jaaaa, sööt XD int e di ju brödre fö assit ;D

      Radera