AUTUMN AND A START OF SOMETHING NEW

Hösten börjar visa sig här i Vasa! Såhär fint var det imorse när Emma och jag var ut på en promenad ⬇️ 


Ikväll har jag påbörjat något spännande som jag ser jättemycket fram emot. Jag har nämligen anmält mig till en each one teach one - kurs och idag var första tillfället. Kursen går ut på att jag har en egen tysk utbyteselev som jag ska umgås med ett antal gånger fram till jul. Målet med det hela är ju att hon ska lära sig svenska och jag ska lära mig bättre tyska. På så sätt har ju jag lite enklare för jag har ju ändå läst tyska flera år medans hon faktiskt börjar från noll. Så vi ska vara varandra lärare samtidigt som vi får en helt ny vänskap. Super! 

Vi träffades första gången på sweet vasa och jag var nog lite nervös. Tänk passar man inte alls ihop med varandra? Då skulle det inte alls gå att genomföra kursen..men jag behövde inte vara orolig för Johanna(som hon heter) verkar vara en super tjej! Glad, snäll, positiv och pratglad :) 

Vi ska ha olika teman för varje träff och vi får själva välja ämne. Så nu denna gång planerade vi in lite vad vi ska göra de kommande gångerna och det ska bli så kul. Dessutom är det bra erfarenhet inför utbytet till Tyskland som jag ska på nästa vår. Nöjd med dagen och första träffen är jag. Och en väldigt söt caffe latte drack jag också på sweet vasa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar