THE PAST FEW DAYS

Vardagsrutinerna är tillbaka med studier och vasalivet. Det är verkligen så lyx att få ha killen i samma stad som en själv, vi umgås nästan varje dag. En kväll var vi ut och gå, hamnade ut vid vattnet i Brändö och det var fint! Stötte också på E&C.


Studierna hittills är inte så intensiva som förra året men det lär nog säkert bli senare. För tillfället har jag tagit tag i saken och anmält mig till en tyska kurs vid Hanken. Känns jättekul att studera tyska igen, det är något jag verkligen har saknat. 

Igårkväll slog Annika och jag till på stort och gjorde jordgubbspaj! Sen fick vi kaffegäster och hade det trevligt. Elaine kom också hit igår och övernattade, ska idag ut på stan lite tillsammans och inhandla lite inför förlovningskalaset som är på lördag. 


I lördags var vi på tumis till Haparanda. Blev en tur på IKEA tillsammans med 2000 andra och sen en snabbis via ICA efter det mest nödvändiga. När vi skulle börja bege oss hemåt såg vi att de hade någon sorts marknad i Tornio, riktigt där bredvid rajalla-huset. Så vi tänkte nu kolla in det och det visade sig att det var en internationell marknad var olika länder hade sitt eget stånd då med typiska grejer för sitt land. Det var så kul att gå runt där, vi köpte med oss en nybakad brezel rakt ur ugnen. Ljuvligt, brezel åt jag när jag var på utbyte i Tyskland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar