HÖSTLOV

Hejssan! Det är eeeevigheter sen jag bloggade sist. Livet och studierna kom emellan. Jag har haft verkligen intensiva skoldagar denna första period med extra kurser och kurser som krockat så man har blivit tvungen att komplettera på egen hand det man missat osv. Men nu kan jag pusta ut för nu är alla tenter skrivna och dessutom har jag höstlov. Dock jobbar jag hela veckan men det är endast kul.

Idag efter jobbet for N och jag på café, så mysigt alltså.

Hör och häpna när jag faktiskt börjat virka, jag Felicia Östman(!) Blev tvungen att meddela farmor att hoppet ännu inte är ute för mig. Vet inte hur många "lärdigvirka/sticka/sy-böcker jag fått av henne genom åren haha. Började sådär enkelt med en grytlapp men måste dock erkänna att jag redan nu har en paus, på något sätt verkar jag tappa maskor längst ut så för varje varv börjar grytlappen fara mer och mer inåt..buhuu, men nog ska det ordna sig. Janina har lovat att komma och hjälpa mig såå, än ger jag inte upp! :)

 En söndagkväll i Vasa for Nicken och jag på lenkki i Gerby. Vi sökte gerby "berget" som vi hört talats om men utan resultat bestämde vi oss för att ta ett varv i ett motionsspår som vi hittade. Efter några hundra meter stod vi mittiallt framför berget själv så då blev det ett varv upp på det, så dö-tungt men alltså vilken view sen. Priceless. 



Sen har vi även fått ha hem Julia på besök! Hon jobbar ju i Bergen nowadays så det var riktigt kul att få hänga lite med henne när hon kom sig hem en sväng. Det blev både kaffe i våran lägenhet kvällen hon kom med flyg till Vasa, samt på stan nästa dag med tjejerna 💗 o, vad jag önskar att det skulle vara möjligt att flyga iväg till Norge och hälsa på också. Vi ska se, vi ska se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar