FRIDAY

Och så var det helg återigen. Känns dock inte så för är kvar i Vasa nu, hemresa till esse hör ju alltid ihop med fredagar men inte idag. Jag ska nämligen till Umeå imorgon med min tyska vän Johanna så det var nog ingen vits att åka hem denna helg med tanke på det. 

XXL öppnade idag i Stenhaga så dit for jag, Nicken, Emma och Krisse en sväng när vi slutat skolan. Alltså affären var så stor!! Och det var mycket jag gärna skulle köpt med mig hem..ett par skor fick följa med oss men som julklapp så jag får vänta lite en stund ännu förrän jag får använda dom. Sen åt vi en korv också som dom bjöd på. 



Nu ikväll har vi först gjort tortillas. Det börjar gå till överstyr nu med det. Vi äter det allt för ofta..men det är ju så gott😍 sen bakade vi pepparkakor. Provade igår på att göra en deg själv och den blev riktigt god, men själva kakorna blev inte så jättegoda. Mest brända..men vi hade det mysigt iaf med julmusik och så. 
Nu ska jag börja sova så jag orkar upp tidigt imorgon! Gonatt :)

Ps, i år har jag bästa kalendern! Inte bara sliskig choklad som det oftast blir för mycket av i December. En bra blandning är det i denna kalender med både choklad och annat vanligt godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar